Skip to main content

Heads up – nu blir vi Upheads

Under hösten har vi berättat att Upheads har köpt WeSafe och nu tar vi nästa steg på vår gemensamma resa och byter namn. Men oroa dig inte, du som kund får fortfarande det personliga bemötandet av samma medarbetare. Här har vi samlat frågor och svar om hur samgåendet kommer till nytta för dig och vad som ändras och vad som fortsätter som vanligt. 

bild_Wesafe bild_Uphead (1)

Nu blir WeSafe Upheads!

[ Frågor och svar ]

  • Vad är det som är på gång?

    Norska IT-leverantören Upheads har köpt WeSafe vilket betyder att våra två företag går samman. I samband med sammanslagningen byter WeSafe namn till Upheads. Det du idag känner som WeSafe kommer framöver utgöra den svenska delen av Upheads.

    Det positiva med samgåendet är att vi blir större tillsammans vilket betyder att du som kund får tillgång till ett större och bredare tjänsteutbud. Tillsammans blir vi tillräckligt stora för att vara en ännu tryggare partner för dig som kund – men ändå inte för stora för att verkligen kunna vara personliga i det lilla och visa att vi bryr oss om dig som kund, precis som vi alltid gjort under varumärket WeSafe. 

  • Vad händer med den svenska organisationen?

    Vi behåller medarbetarna, kompetensen och de kundnära funktionerna i Sverige. Du som kund fortsätter som vanligt med samma kontaktpersoner och det flexibla och nära samarbetet tillsammans med oss. Samgåendet betyder att vi får tillgång till fler kollegor med mer kunskap och ny kompetens, och att vi samarbetar över landsgränserna för att bli både bättre och smartare som ett team. Vi tittar bland annat på att etablera en nordisk SOC med övervakning och support 24/7 till våra kunder som behöver det. 

  • Varför väljer Upheads och WeSafe att gå samman?

    När utvecklingen går så fort som den gör på IT-området finns det ett värde att vara fler som kan fånga upp, fördjupa och förvalta den kunskap och kompetens du som kund förväntar dig av en IT-partner inom molntjänster, AI och IT-säkerhetTillsammans blir vi helt enkelt robustaremed möjlighet att lära av varandra. Vi är måna om att nya Upheads fortsätter ha ett stort fokus på ständigt lärande som kommer dig som kund till nytta både idag och imorgon.

  • Vad innebär det här för mig som kund?

    I grunden kommer vi fortfarande vara samma vassa, trygga och personliga WeSafe som tidigare – men med nytt namn och utseende. Vi hoppas du ska känna ännu mer trygghet i oss som partner då WeSafe och Upheads tillsammans blir ett större företag genom samgåendet. Du som mindre eller mellanstort företag kommer få tillgång till ett större och bredare utbud och ha tillgång till en bredare kompetens.

  • Hur kan jag som kund eller samarbetspartner till WeSafe ställa frågor kring samgåendet?

    Om du har en kontaktperson hos oss är du alltid välkommen att ställa frågor, annars kan du använda kontaktformuläret längst ner på den här sidan eller ring oss på telefon 040-626 75 00.

  • Kommer det att ske några förändringar i de produkter och tjänster jag har idag?

    De produkter och tjänster du har från WeSafe sen tidigare kommer fortsatt finnas kvar framöver. Utöver vår starka erbjudande inom molntjänster, IT-säkerhet och AI tittar vi just nu på hur vi kan komplettera och växa vårt erbjudande utifrån det som Upheads redan erbjuder på den norska marknaden.

  • Kommer jag att vända mig till Norge för att få hjälp framöver?

    Grundidén är att den svenska marknaden kommer servas av svenska Upheads, det som fram till nu varit WeSafe, medan den norska marknaden servas av det tidigare Upheads. Vi är måna om att finnas på den lokala marknaden för våra lokala kunder. Därför kommer alla kundnära funktioner, som försäljning, leverans och kundservice, i hög grad finnas parallellt i båda länderna, anpassade efter den lokala marknadens behov. 

    Samtidigt kommer samgåendet att erbjuda nya möjligheter att dela kunskap och dra nytta av kompetenser och erfarenheter mellan marknaderna. Det här är en styrka både för dig som kund och för oss som företag med tanke på den snabba utvecklingen som sker just nu på IT-området. 

  • Vad händer med WeSafes fina företagskultur framöver?

    En av huvudanledningarna till att just WeSafe och Upheads valt att gå samman är att vi ser att våra företagskulturer på många sätt liknar varandra.

    Norska Upheads har precis som vi på WeSafe ett tydligt fokus på att leverera innovativa IT-tjänster inom moln, säkerhet och digitalisering till mindre och medelstora företag. Vi månar alla om att vara tillgängliga när det behövs och att prata på ett sätt så att du som kund förstår vad vi menar. Vi är framåtlutade, smarta (om än med glimten i ögat 😉) och fokuserar på att leverera lösningar som verkligen funkar.  

    Våra norska kollegor kallar det sen tidigare för ”IT med mening” – och just att erbjuda tjänster och lösningar som levererar värde och skapar mening för verksamheten är något som vi gärna skriver under på också här i Sverige! 

  • Vilka synergier ser ni framför er när WeSafe och Upheads går samman?

    Förutom möjligheterna att dela och skala kunnande och kompetenser mellan länderna tittar vi på vilka fördelar vi kan uppnå genom att jobba tillsammans. Ett område vi kikar lite extra på är arbetet som gjorts i Norge för att etablera system och processer för att ta kundvårds- och kvalitetssäkringsarbetet till nästa nivå. Bättre administrativt stöd här betyder förhoppningsvis att vi får mer tid över för det vi brinner för allra mest: att hjälpa dig och våra andra kunder till IT lösningar som ger mening för deras verksamheter. 

    Vi kommer successivt integrera funktioner och processer där vi ser att det blir ökad nytta för dig som kund och smidigare för våra medarbetare, inte för sakens skull. 

  • Kommer jag att få nya kontaktuppgifter till er i och med namnbytet?

    Du kommer ha kontakt med samma medarbetare som du har sen tidigare också efter samgåendet. I och med att vi ändrar namn och varumärke från Wesafe till Upheads så kommer vår webbadress att ändras till upheads.se och alla medarbetares e-postadresser från wesafe.se till upheads.se. Under en övergångsperiod kommer både våra nya och våra gamla epostadresser fungera parallellt. 

    Vill du hälsa på oss är du välkommen till samma adress i Malmö som tidigare fram till sommaren, sen går flyttlasset till nya lokaler på Boplatsen i Malmö. Vi behåller våra öppettider och vårt telefonnummer.  

  • Hur kommer inloggningen till support-portalen fungera framöver?

    Du kommer att faktureras från ett nytt system och få tillgång till Kundweb där du kan logga in och se alla dina fakturor. Där kan du också se specifikation av tid, licenser och aktiva tjänster. 

[ Har du frågor och funderingar gällande sammanslagningen? ]

Ta kontakt – vi besvarar gärna dina frågor!

Trött på att fylla i formulär?

Du kan också ringa 040-626 75 00,  måndag–fredag kl. 08-17, eller skicka ett mail till kontakt@upheads.se